Als je een caravanstalling hebt, is dat wel iets anders dan een agrarisch bedrijf. Je krijgt te maken met mensen die hun dierbare bezit aan jou toevertrouwen. Daarom verwachten zij ook wel wat van jou. Ze willen verzekerd zijn dat hun object op een veilige plek staat. En ook verzekeraars hebben een aantal eisen. Hoe zorg jij ervoor dat mensen niet ongewenst bij de objecten komen? En hoe voorkom je diefstal?

Beveiliging op het terrein

Om je stalling buiten openingstijden te beschermen tegen ongewenste klanten, verwachten wij dat je investeert in een goed slot (als je dat nog niet hebt). Ook kun je ervoor kiezen om camerabewaking op te hangen. Maar dat is geen vereiste.

Voor een extra beveiligde stalling kun je ook een hek bouwen om de stalling en het terrein heen. Naast een extra beveiliging heeft een (automatisch) hek nog een ander voordeel. Je kunt dan namelijk self-servicetijden aanbieden. Klanten kunnen dan met een pasje of met hun telefoon buiten beheerde tijden hun object op komen halen. Dat object heb jij dan al van tevoren klaar gezet. Zo kun je extra brede openingstijden bieden.

Beveiliging van de objecten zelf

Slot gemotoriseerde objecten

Gemotoriseerde objecten, zoals campers en auto´s, staan in de stalling altijd op slot. Mocht er dan toch iemand ongewenst in de stalling komen, is het niet mogelijk om de voertuigen zomaar mee te nemen. 

Het lastige is wel dat de beheerder het object altijd moet kunnen verrijden, bijvoorbeeld om het klaar te zetten, om het aan de kant te zetten of om het voertuig te kunnen verrijden bij eventuele camaliteiten. Bij Stalling31 hebben we daarom de afspraak dat eigenaren van gemotoriseerde voertuigen een reservesleutel achterlaten bij de beheerder. De beheerder is verplicht om deze sleutels in een kluis. Extra tip voor de beheerder: label de sleutels goed, zo weet je altijd welke sleutel bij welk object hoort!

 

Slot niet-gemotoriseerde objecten

Niet-gemotoriseerde objecten (zoals caravans en vouwwagens) kunnen soms op slot, maar dan nog is het eenvoudig om het object achter de auto mee te nemen. Daarom moeten niet-gemotoriseerde objecten een disselslot hebben. Zowel van Stalling31 als van verschillende verzekeringsmaatschappijen. Bij het slot is de kogel wel vrij, zodat je het object nog wel kunt verzetten.

Voorkomen dat klanten onaangekondigd langskomen

Bij Stalling31 vinden wij het belangrijk dat iedereen weet waar hij aan toe is – zowel de klant als de beheerder. Daarom spreken wij vooraf met jou af wat jouw openingstijden zijn. Klanten kunnen alleen binnen deze tijden een afspraak maken om hun object te halen, te brengen of te bezoeken. Ook hebben we afgesproken dat klanten de stalling niet mogen betreden. Alleen als mensen een breng- of haalafspraak hebben gemaakt, mogen zij het terrein betreden om hun object te halen of brengen.

Ook een bezoek brengen aan de stalling is niet zomaar toegestaan. Een bezoek brengen kan alleen als mensen daarvoor een afspraak hebben gemaakt. De beheerder rijdt het object naar buiten, en buiten kunnen klanten hun object betreden.

Veilig stallen

Ondanks dat je met dure – en gewilde – objecten werkt, zijn er genoeg mogelijkheden om je stalling goed te beveiligen. En door de regels die wij hanteren weet je ook zeker dat klanten niet op een ongewenst moment binnen willen komen.

Ben jij benieuwd of stallen voor jou ook een optie is? En ben je benieuwd naar de mogelijkheden op jouw locatie? Neem dan gerust een keer vrijblijvend contact met ons op (locatie@stalling31.nl of 088-0313133).

    • Vul in en bereken
      Stuur ons graag zoveel mogelijk informatie zodat wij een goede berekening kunnen maken.