Hoe reguleer ik de klanten op mijn erf?
By Mariska Snel - augustus 16, 2019
Als je aan het overwegen bent om een stalling te starten, zijn er veel dingen die je wilt weten: Wat levert het op? Wat moet ik regelen qua vergunningen en verzekeringen? Hoe veel moet ik doen om mijn locatie stallingsproof te maken? Dit zijn allemaal belangrijke, praktische vragen.
Maar met het starten van een stalling verandert er nog iets heel belangrijks. En dat zijn de klanten die vanaf nu jouw erf op komen. Hoe reguleren wij dat bij Stalling31? En hoe zorgen wij ervoor dat alles netjes verloopt op het moment dat mensen hun objecten komen brengen? Je leest het in deze blog.
Openingstijden
Bij Stalling31 vinden wij duidelijkheid erg belangrijk. Daarom spreken wij van tevoren af welke openingstijden we hanteren op een locatie. Hierbij houden wij rekening met de wensen van de klant, maar ook zeker met de wensen van de stallingshouder. Wij verwachten dat stallingen in het hoogseizoen minimaal 1 of dagen doordeweeks open zijn, 1 of 2 avonden doordeweeks en 1 dagdeel in het weekend. De overige openingstijden mag je zelf bepalen, maar we stellen ze wel vooraf vast. Zo weet de klant precies wanneer hij bij jou terecht kan, en weet jij precies wanneer je moet werken. Buiten deze openingstijden is het niet toegestaan dat klanten jouw erf betreden.
Wil je ruime openingstijden bieden aan jouw klanten? Dan kun je self-servicetijden hanteren. Met deze self-servicetijden kunnen klanten met een pasje of met hun mobiele telefoon het terrein op komen. Eventueel kun je dan met camera´s jouw terrein bewaken en in de gaten houden.
Haal- en brengafspraken
Het is fijn om te weten wanneer de klanten precies komen en hoe druk het gaat worden bij de stalling. Daarom laten we klanten altijd haal- en brengafspraken maken. Hoe ver van tevoren zij die afspraken kunnen maken, hangt af van de prijs die klanten betalen voor het stallen. Maar door dit systeem weet je uiterlijk 1 dag van tevoren precies welke klanten er komen - en welke objecten je dus klaar moet zetten. Als mensen geen afspraak hebben gemaakt, kunnen zij hun object ook niet op komen ophalen, brengen of bezoeken. Zo houd je overzicht over wie jouw bedrijf betreedt.
Het buitenterrein
In de zomer, of bijvoorbeeld in het Pinksterweekend trekken mensen er graag op uit. Op dagen rond die periodes kan het dan heel erg druk zijn bij jouw stalling. Veel mensen komen hun object halen of weer terugbrengen. Natuurlijk is het fijn als alles dan zo soepel mogelijk verloopt, en het geen chaos wordt. Je kunt je klanten daarin wel een beetje helpen. Je kunt bijvoorbeeld bij de ingang al een scheiding maken tussen klanten die hun object komen halen en klanten die hun object komen brengen. Klanten zetten hun object dan in het ´haalvak´ of in het ´brengvak´. Zo voorkom je dat deze klanten elkaar in de weg rijden. De scheiding maak je door bij de ingang bordjes neer te zetten, net zoals we hebben gedaan bij de stalling in Bleiswijk. Het is overzichtelijk, én het ziet er leuk uit. Win-win!
Inrichten van het buitenterrein
Bij het inrichten van het buitenterrein is het dus handig om te denken over de plek waar mensen hun object halen en brengen - en over de verdeling van de objecten. Maar er is nog een tip die we je graag meegeven. Om tijd te besparen, adviseren wij jou om de objecten die je buiten zet zo dicht mogelijk bij de stalling te zetten. De klanten rijden dan zelf met hun object het terrein over.
Meer tips?
Inmiddels hebben wij stallingen door heel Nederland, en hebben wij al veel ervaring met het inrichten van de stallingen en van het buitenterrein. Wat de ideale inrichting is, is afhankelijk van hoe het terrein eruit ziet. Ben je benieuwd of stalling op jouw locatie mogelijk is? En heb je vragen over de ideale inrichting? Vul het formulier in of neem contact met ons op (locatie@stalling31.nl of 088-0313133).