"Wij zochten naar extra business naast de kwekerij"

Is Een Nieuwe Activiteit Of Onderneming Een Serieuze Optie? Als Agrarisch Ondernemer Denk Je Natuurlijk Wel Eens Na Over Deze Vraag. Maar De Volgende Stap, Die Zet Je Niet Zomaar.

Henk en Marieke van Dongen (Wijchen) combineren kweken met campers

“Vroeger hadden we een varkenshouderij, maar door alle regelgeving en maatschappelijke druk was daar het plezier echt vanaf. Een paar jaar geleden zijn we overgestapt, we zagen kansen voor een buxuskwekerij. Inmiddels kweken en verkopen we volop buxussen met een eigen winkel op het terrein. Maar we hadden wel een paar lege loodsen ‘over’, daar wilden we iets mee doen! “

Direct concrete voorstellen

“Aan de keukentafel hebben we wel eens over een stalling gepraat, maar nooit echt serieus. Eigenlijk hadden we geen idee hoe je zoiets moet aanpakken. Ik zag toen online een advertentie van Stalling31 en heb ze uitgenodigd voor een gesprek. Een leuke ontmoeting, hier aan tafel. Zij begrepen direct hoe ons bedrijf in elkaar stak en wat we ernaast willen doen. Geen moeilijke praatjes, maar direct concrete voorstellen hoe zij ons kunnen helpen.”

Snel van start

“Binnen een paar maanden hebben we de knoop doorgehakt en zijn we in zee gegaan met Stalling31. Het ging echt snel. Vergunningen, bedrijfskleding, indeling van de loodsen, trainingen, marketing, zij regelen dat allemaal. In mei 2017 zijn we gestart, drie maanden na het eerste gesprek. Wij hebben gekozen voor campers en boten. Dat past bij onze luxe stalling. In het eerste halve jaar zijn we uitgekomen op 35% bezetting, dit was boven verwachting. Als onze bezetting naar 100% gaat, denken we zelfs aan bijbouwen.”

Leuke samenwerking

“We doen het echt samen met Stalling31, dat is voor ons fijn. De centrale klantenservice handelt alle klantvragen voor ons af. Afspraken voor halen, brengen en bezoek worden gepland in het online stallingssysteem. Zo weten wij elke dag wat we klaar moeten zetten en welke klanten hun boot of camper komen brengen. Dit geeft rust en overzicht. Via het online systeem zien we alle klantgegevens en facturen. Stalling31 incasseert de facturen en betaalt ons elke maand uit. Weer een zorg minder. Het is toch een nieuw bedrijf dat we starten.”

Tijd voor de kwekerij

“We hebben eigenlijk alleen de lusten en niet de lasten. We maken ons niet druk over facturatie en debiteuren, online marketing, klantcontact of ict. Zo focussen wij ons op het ontvangen en helpen van onze klanten. En dat vinden we allebei ontzettend leuk, al die vakantieverhalen. Daarnaast houden we veel tijd over voor onze kwekerij en winkel, Twee vliegen in één klap!”

In 6 stappen partner van Stalling31

1. Meld je locatie aan

Heb je interesse in onze aanpak, meld dan je bedrijf eenvoudig aan via onze website.

2. Wij doen een vergunningcheck

Stalling31 weet welke vergunningen je nodig hebt. We achterhalen snel of jouw locatie daarvoor in aanmerking komt (en welke stappen nodig zijn om toch een vergunning te krijgen).

3. Wij maken een prognose

Dankzij onze ervaring en marktkennis maken we snel een goede inschatting van je verwachte omzet.

4. Wij bezoeken je locatie

We komen langs om de ruimtes te bekijken en uitgebreid alle vervolgstappen te plannen.

5. Je bedrijf krijgt een training

Jij en je team ontvangen alle informatie en instructies voor de succesvolle start van je eigen stalling.

6. Locatie staat online - je begint met geld verdienen!

Binnen de kortste keren staat jouw stalling online. De eerste klanten melden zich aan en komen langs!

    • Vul in en bereken
      Stuur ons graag zoveel mogelijk informatie zodat wij een goede berekening kunnen maken.